niedziela, 16 lutego 2014

przebiśniegi

                                     Dante G. Rossetti ( Przebiśniegi 1880 r )


                                                         
                                                        przebiśniegi -
                                               oparty o parkową ławkę
                                                      zamykam oczy
                                         słysząc jak do mnie mówisz wiem
                                              z której strony wieje wiatr


                                                  w koronie leszczyny
                                              czerwony zachód słońca
                                                 - jej rozwiane włosy
                                                 czy to jawa,czy sen ?
                                             w odpowiedzi krzyk pawia

                                                        ( Jani K. )


                                            przebiśniegi wystawiają główki
                                                            jak ja
                                                    spragnione słońca
                                                      słucham wiatru
                                                   on zna moją mowę

                                                       ( Basia W. )


                                                     cieplejszy wiatr
                                              zdejmuję z twojej twarzy
                                                     pyłek leszczyny
                                           gdzieś z wysoka,spod nieba
                                            śpiew skowronka w sercu

                                                      ( Magda B. )

15 komentarzy:

  1. Jak romantycznie.....cudnie....

    Pozdrawiam już wiosennie :)
    bo u mnie wiosna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja zaczynam już powoli przestawiać się na wiosenną aurę...choć trochę śniegu żal....

      wiosennie :-)

      Usuń
  2. przebiśniegi
    wiatr wieje zawsze stąd skąd
    się go nie spodziewasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne czego mogę być pewny to to że wiać może on z czterech stron...ale nie ze wszystkich na raz... ;-)

      Usuń
  3. Wyobraziłam to sobie.
    A dzisiaj było tak pięknie, wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuję już podskórnie wiosnę...lada dzień zakwitną pierwsze kwiaty...i o to chodzi... :-)

      pozdrawiam S.

      Usuń
  4. Bardzo ładnie, subtelnie...

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i cieszę się że wyczuwasz moje subtelności... :-)

      serdeczności :-)

      Usuń


  5. w koronie leszczyny
    czerwony zachód słońca
    jej rozwiane włosy
    czy to jawa, czy sen?
    w odpowiedzi krzyk pawia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...wiatr stanął na wysokości zadania...jest dyrygentem...a wszystko w promieniach słońca...to nie sen... :-)

      Usuń
  6. przebiśniegi wystawiają główki
    jak ja
    spragnione słońca
    słucham wiatru
    on zna moją mowę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...dołączam Basiu twój wiersz do mojego aby go wzbogacić o kolejną interpretację...wszyscy jesteśmy spragnieni słońca...wiosna tuż tuż...czekam na kwitnące wawrzynki wilczełyko - marzec - cudownie pachną...

      serdeczności S.

      Usuń
  7. I mi zawrócił w głowie pierwszy ciepły, przedwiosenny dzień,
    który razem z Tobą inspiruje :-)

    cieplejszy wiatr
    zdejmuję z twojej twarzy
    pyłek leszczyny

    gdzieś z wysoka, spod nieba
    śpiew skowronka w sercu

    Dzięki, było miło :-)








    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...udziela mi się tak jak Tobie wiosenny nastrój , na ptasi trel może jeszcze troszkę za wcześnie ale wyczuwam aurę przedwiośnia...cieszy mnie Twoja twórczość na moim blogu...jest mi tak samo miło... :-)))

      Usuń

  8. Naprawdę słyszałam już pierwszego skowronka! :-)
    Jeszcze moment, a pojawią się ich stada.

    OdpowiedzUsuń